EAT Eat Meat, zoals kanker

13 oktober 2007 | door Bron Velen | 274 keer bekeken

EAT Eat Meat, zoals kanker

 

MADRID .- Hoewel de relatie tot darmkanker is al meer dan bewezen, de rol die rood vlees kan de ontwikkeling van borsttumoren vertegenwoordigen was niet zo duidelijk tot nu toe. Een studie van 90.000 vrouwen gewoon om te bewijzen dat hun overmatige consumptie kan het risico van het ontwikkelen van de ziekte te verdubbelen.


Om tot deze conclusie, Dr Eunyoung Cho en zijn team van de Harvard Universiteit, analyseerde gegevens van meer dan 90.000 deelnemers aan de "Nurse's Health Study II ', een onderzoek gestart in de vroege jaren negentig met Amerikaanse verpleegsters om verschillende parameters van de gezondheidstoestand studie.
Vrouwen, die tussen 26 en 46 jaar waren op het moment van opname in de studie werden gevolgd gedurende 12 jaar. In de jaren 1991, 1995 en 1999 moesten de deelnemers een vragenlijst over hun eetgewoonten en de hoeveelheid verbruikte rood vlees (zoals rund, lamsvlees, varkensvlees, hamburger, spek, hotdogs en andere gekookt vlees) te beantwoorden.
Op dat moment waren er in totaal 1.021 gevallen van borstkanker, bijna de helft van deze hormoon-afhankelijke. Borsttumoren zijn ingedeeld juist vanwege hun hormonale status, dat wil zeggen degenen die groeien begunstigd door de werking van vrouwelijke hormonen (oestrogeen of progesteron) en die onafhankelijk zijn van hen.
Zoals onderzoekers zijn tumoren die heel groeien beïnvloed door de hormonen die zijn toegenomen in de afgelopen decennia in de VS, terwijl de incidentie van hormoon-order, onafhankelijk is gebleven min of meer stabiel. Dit, zeggen ze, om te vermoeden "een mogelijke rol van omgevingsfactoren, leefstijl of dieet op de ontwikkeling van deze vorm van kanker."
Afhankelijk van de hormonen
En ook om deze reden is het werk bestudeerde de invloed van voeding op basis van de hormonale status.
Zijn conclusies, die deze week te lezen in de pagina's van het tijdschrift Archives of Internal Medicine, blijkt dat vrouwen die meer dronken dan een portie of dienst en de helft van rood vlees per dag had tot twee keer groter risico op het ontwikkelen van een tumor borst "hormonale" degenen die hun vlees inname te beperken tot drie of minder porties per week.
Het dieet had echter geen invloed op het risico van borstkanker, onafhankelijk van oestrogeen en progesteron.
Er zijn verschillende mogelijke mechanismen gesuggereerd door de wetenschappers hun waarnemingen te verklaren. Onder hen onder meer de aanwezigheid van hormonale stoffen die voor de veestapel gegeven tijdens het veredelingsproces ("verboden in Europese landen maar niet in Amerika") en de inhoud van deze voedingsmiddelen met een hoog organisch ijzer (ijzer dan niet-biologische aanwezig zijn in andere producten, zoals linzen, bijvoorbeeld).
En hoewel het onderzoek niet over gegevens over hoe gaar het vlees de studie verpleegkundigen, heeft Cho's team niet uit de rol die zij kunnen spelen kankerverwekkende producten die worden gemaakt wanneer het vlees wordt verwerkt bij hoge temperaturen, zoals heterocyclische amines.
Ongeacht de mechanismen, de onderzoekers benadrukken het belang van hun bevindingen voor de volksgezondheid niveau, "met name gezien het feit dat andere risicofactoren voor borstkanker zijn niet gemakkelijk worden gewijzigd."

En zelfs met deze, je consumeert het vlees niet willen ...

Verwante Posten met Thumbnails

Schrijf een reactie

dicht

Je moet inloggen om te stemmen

De blog eigenaar vereist gebruikers worden ingelogd om te kunnen stemmen op dit bericht.

Als alternatief, als je niet een account heeft kunt u nog even een maken .

Powered by Stem It Up